Guvernul simplifică procedura de contractare a serviciilor de asistență juridică la distanță. Mandatul avocatului va putea fi emis electronic
18:29 | 13.11.2024 Categorie: Societate
Chişinău, 13 nov. /MOLDPRES/. Guvernul simplifică procedura de contractare a serviciilor de asistență juridică la distanță. Astfel, formularul mandatului avocatului și avocatului stagiar va putea fi întocmit sub forma unui document electronic, semnat cu ajutorul semnăturii electronice calificate. Prevederea se regăsește într-un proiect de lege aprobat astăzi de Guvern, transmite MOLDPRES.
Până la modificare, formularul mandatul avocatului se imprima pe hârtie, cu aplicarea ștampilei avocatului.
Ministra Justiției, Veronica Mihailov-Moraru, a declarat la ședința Guvernului că proiectul aduce justiția mai aproape de cetățenii din diasporă, care au nevoie de asistență juridică pentru soluționarea situațiilor care apar pe teritoriul Republicii Moldova.
Astfel, prin inițiativa aprobată astăzi, Ministerul Justiției modernizează și contribuie la digitalizarea serviciilor juridice de calitate.
Noua reglementare va sprijini și implementarea E-dosarului, o platformă ce automatizează procesul de depunere a cererilor în instanță și distribuirea materialelor în format electronic.
Potrivit notei informative a proiectului, avocatul va fi obligat să păstreze formularul mandatului semnat electronic cel puțin până la îndeplinirea tuturor obligațiilor sale față de client, indiferent dacă acestea reies din contractul de asistență juridică, fie din decizia coordonatorului Oficiului Teritorial al Consiliului Național pentru Asistență Juridică Garantată de Stat.
Proiectul prevede și consacrarea la nivel de lege a zilei profesionale „Ziua avocatului”, care se va marca anual la data de 9 septembrie.