Sorin Grindeanu, la Chişinău: „România a îmbunătățit semnificativ infrastructura rutieră și feroviară din zona punctelor de trecere a frontierei cu Ucraina și cu R. Moldova”
10:41 | 14.01.2025 Categorie: Economie
Chişinău, 14 ian. /MOLDPRES/. Încă din 2022, după începerea războiului din Ucraina, Romania a demonstrat capacitatea de a se adapta rapid unor contexte internaționale. Or, printr-o serie de măsuri am demonstrat, fără echivoc, că avem capacitatea de a acționa integrat și strategic împreună cu partenerii NATO și UE. Declaraţia a fost făcută de Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor și Infrastructurii din România, care a participat ieri, la Chişinău, în cadrul celei de-a 11-a Reuniuni la nivel înalt în format Quint, transmite MOLDPRES.
La forumul de la Chişinău, ce a întrunit reprezentanți ai Republicii Moldova, României, Ucrainei, SUA și ai UE, pentru a discuta despre prioritățile comune în dezvoltarea infrastructurii de transport și a coridoarelor strategice care conectează regiunea Dunării, ministrul a prezentat măsurile pe care le-a luat România încă de la începutul conflictului din Ucraina, printre care se numără creșterea capacității operaționale a Portului Constanța, Portului Galați și a Canalului Sulina.
„Am operaționalizat inclusiv infrastructura feroviară și rutieră din principalele porturi. În plus, am îmbunătățit capacitatea feroviară și rutieră de pe toată frontiera cu Ucraina și cu Republica Moldova. Prin toate aceste măsuri am demonstrat, fără echivoc, că avem capacitatea de a acționa integrat și strategic împreună cu partenerii NATO și UE”, a declarat Grindeanu.
Potrivit oficialului de la Bucureşti, prin măsurile luate a fost posibilă tranzitarea prin România a peste 70 de milioane de tone de mărfuri din care mai mult de 55 de milioane de tone au fost cereale si produse agricole.
„Am reușit să asigurăm navigabilitatea pe Canalul Sulina 24/24h și să repunem în funcțiune infrastructura feroviară din Portul Constanța și Galați. Portul Constanța a devenit practic cel mai important port de la Marea Neagră, la ora actuală”, a estimat ministrul.
De asemenea, Sorin Grindeanu a relevat că a mai fost îmbunătățită semnificativ infrastructura rutieră și feroviară din zona punctelor de trecere a frontierei cu Ucraina și cu Republica Moldova. „Toată această infrastructură va rămâne operațională și după încheierea conflictului și va asigura României unul din cele mai importante roluri ca bază de pornire pentru reconstrucția Ucrainei. Implicit acest statul va aduce o serie de beneficii importante pentru economia României și pentru forța de muncă românească, mai ales în contextul în care majoritatea operațiunilor companiilor implicate în reconstrucție va fi coordonată de pe teritoriul României”, a estimat ministrul Transporturilor și Infrastructurii din România.
Totodată, acesta afirmă că, în plus, impozitele și taxele plătite de companiile care se vor reloca în România vor aduce venituri mai mari la bugetul de stat, iar acești bani vor putea fi folosiți pentru dezvoltarea în continuare a economiei și infrastructurii românești.
„Unul dintre efectele pe care mizăm este creșterea atractivității României pentru investitori. Consider că eforturile făcute de români, alături de ceilalți parteneri trebuie și vor fi răsplătite. Am demonstrat că suntem capabili de solidaritate și mă aștept ca acum, cei pe care i-am susținut, să își demonstreze la rândul lor aprecierea pentru eforturile depuse de noi”, a rezumat Sorin Grindeanu.
Reuniunea ministerială de nivel înalt în format QUINT a întrunit ieri la Chișinău reprezentanți ai Republicii Moldova, României, Ucrainei, SUA și ai UE, pentru a discuta despre prioritățile comune în dezvoltarea infrastructurii de transport și a coridoarelor strategice care conectează regiunea Dunării. Reuniunea s-a încheiat cu un angajament comun de a accelera proiectele de infrastructură în regiunea Dunării, în vederea sprijinirii reconstrucției Ucrainei și creării unui mediu stabil și prosper pentru toate țările implicate.